Ett jobb!

Ja äntligen, äntligen ett jobb. Lärare i tyska, 50% på en skola norr om Stockholm. Allt verkar jättebra, men det är också allt jag kommer att skriva om detta i bloggen - som lärare är man en ganska offentlig person, och därför kommer det inga kommentarer från mitt yrkesliv här, annat än rent generella sådana förstås! Tack Ira för ditt grattis!

Idag är jag mer än lovligt trött och slut. Inte bara för att jag var på kräftskiva i går - nej inte alls som ni tror, jag körde bil och hade son och hund med mig - men det blev ganska sent, och det orkar jag liksom inte längre. Nej, det är faktiskt  ansträngande att börja ett nytt jobb. Är innerligt glad att jag inte jobbar heltid - alla jag pluggade till lärare tillsammans med fick ju jobb långt före mig (jag flyttade till Japan direkt efter Lärarhögskolan) och varnade mig för att jobba heltid första året. Det är helt enkelt för jobbigt. I skolans värld finns ingen som sätter in den nyanställde i rutiner och praktiska saker på jobbet, så även om man är en rutinerad lärare kan det vara tungt att byta skola. Det här beror givetvis inte på någon ovilja från skolledningar och kollegor, utan är bara en helt följdriktig konsekvens av alla neddragningar. Dessutom ska ni veta, att lärare visserligen har längre semester än de flesta, men i gengäld är arbetstiden närmare 45 timmar i veckan under terminerna. Att jämföra med mitt senaste jobb, där fulltid låg på 36 timmar i veckan, om jag inte minns fel... Som ny och oerfaren lärare hamnar  arbetstiden lätt på över 50 timmar i veckan.

Inte undra på då, att jag är helnöjd med mina 50%! I förlängningen vill jag säkert jobba mer - men det här första året räcker det bra så här.
--------------------------

Nikkos knä blir allt bättre, och det var flera dagar sen han skrek av smärta sist. Men nu har han börjat hoppa på det andra benet också - där Patella Luxationen är mildare. Jag är nöjd bara han inte har ont, för då behöver vi nog inte operera honom akut NU,  Vi får nog räkna med att det blir operation framöver - men det vore ju väldigt bra om vi kunde lägga operationen under mitt sommarlov. Det är tydligen LÅNG konvalescens, och hur gör man då, han kan säkert inte vara på dagis på MINST 2 veckor, kanske längre, och så är det säkert träning osv som tar tid efteråt också.
________________

Vi har börjat lägga in semesterbilderna i datorn, jobbar just nu med att ta bort dubletter (vi fotograferar ju bägge två och då blir det lätt dubletter - självklart faller man för samma vyer!), ljusa upp för mörka bilder osv. Det är kul att uppleva allt igen!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Grattis till jobbet!

2009-08-22 @ 21:53:35
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: MoP

Instämmer med Ira och gratulerar.

Här har det regnat ända till 15-tiden, så surströmmingen blev inomhus!

Kramar. MoP

2009-08-22 @ 22:18:18
Postat av: Ira

Ja Nikko hoppade hela hela tiden när jag var där, om jag inte vetat så hade jag inte märkt han hade patella.. han var så glad över besöket :) :)

2009-08-23 @ 09:26:19
Postat av: Anneli

svar: nja, kanske lite, men jag tycker att Summer iallafall nosade på alla lotterna innan hon valde vinnaren. Det var ju hela 30 st som deltog i tävlingen. Jätteroligt. Som jag skrev så blir det en ny tävling nästa månad. Du är välkommen att vara med då ifall du vill.

2009-08-23 @ 21:04:10
URL: http://.hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack tack!



Grattis till jobbet, lät rätt skönt med bara 50% faktiskt =)

2009-08-23 @ 21:36:42
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Pia & dogsen

GRATTIS till jobbet :)))))

2009-08-25 @ 10:36:32
URL: http://vov.psdekor.se
Postat av: Bus Mio

HAHAHA ja just det, bara matte som inte fattat det, varför ska man vara under bordet?? Sen om det är högt och farligt skiter jag i... det e skoj!

Brukar Nikko också göra det? annars kan jag lära honom hur man gör!!



Kram Bus Mio

2009-08-26 @ 12:36:21
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

precis..fantasifullt men grymt på hund...färga =kemikalier...stackars!

2009-08-28 @ 18:26:00
Postat av: Anneli

Ja, jag såg att Ira hade skrivit om samma artikel. Hon fick med flera bilder än jag och det tyckte jag var roligt.

Ha en härlig helg!

2009-08-28 @ 20:29:04
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Linda & Deamon

Grattis till jobbet, inte lätt nu för tiden!

jag läste tyska på mellanstadiet, var dock inget för mig :P hehe!

2009-09-01 @ 11:23:35
URL: http://deamon.blogg.se/
Postat av: Charlie & Kalle

grattis till jobbet!

Kramar

2009-09-04 @ 10:55:14
URL: http://kalleyork.charlottekihl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0