Mercy

Mercy, mercy - jag ber om nåd från denna värme! I Tokyo gick det väl an på något vis, för där har man ju luftkonditionering överallt. Men när det är 28 grader i sovrummet är det inte skoj. Den portabla AC:n jag köpte 2007 tycks ha pajat efter bara 2 månaders användning, och någon garanti finns inte i sikte... J hittade en liten bordsfläkt på någon elaffär, det enda i kylväg han kunnat uppbringa. Vi får väl slåss om vem som ska ha den... Och till helgen ska värmen försvinna. Men varför kan det inte få vara LAGOM varmt??

Och här kommer nästa utvikning. Vi var på amerikanska ambassaden idag, och visumet är godkänt. Dvs vi har inte fått det i passet än, men vi har det i vår hand måndag eller tisdag. Ambassadpersonalen var ganska imponerad när de såg vilket universitet ungen ska plugga på. Johns Hopkins - okänt för alla svenskar utom läkare, men i USA är det känt för att ha en av de bästa medicinutbildningarna i världen. Och deras övriga utbildningar är liksom helt OK de också... Jag är ganska stolt över min odräglige drul till tonårsson! :-)

Nikko är helt utslagen av värmen, han har dålig aptit, och lever inte upp förrän sista promenaden för dagen. Nu ligger han ovanför trappan, det blir lite fläktar där mellan rummen på övervåningen. Undervåningen är så "sluten" på något vis att det inte blir så mycket luftväxling. Det finns ju orsaker till att vi vill bygga ut...

Bygglovshandlingarna går just nu "på remiss" hos grannarna. Sen bestämmer ju kommunen som de vill ändå - även om alla säger nej kan det bli ja ändå, och tvärtom. Vi håller tummarna!

Gladaste nyheten på blogghimlen just nu är väl ändå att Hundmodebloggen är tillbaka - i alla fall tillfälligt. Maggie har fått en lillasyster. Vi hoppas ju på fler nyheter från Emma, Maggie och Dolly!

Näh förresten, ännu bättre nyhet är förstås att Mio har repat sig från vad det nu var han fått i magen. Vilken lättnad!





Kommentarer
Postat av: Nini och Zoë

Hejsan! Tack för kommentarerna i bloggen, vad roligt att ni hittat dit - och dessutom läst igenom hela. Duktigt! :) Jag ska sätta mig och läsa eran imorgon när jag kommer hem!

2009-07-02 @ 22:58:08
URL: http://litenpudel.blogg.se/
Postat av: Cisco

Psstt... Nikko!! Hälsa din matte att du vill bli rakad på kroppen och benen. Strunta i att din husse inte tycker det är snyggt. Det är SKÖNT!! Vi orkar faktiskt busa lite i bladskuggan i trädgården. Och så hjälper vi vår matte att plocka upp alla våra leksaker som hon "råkar" kasta i badbaljan. Attans... hon har blivit rätt pricksäker nu. Vi blir blöta om fejan mest hela tiden när vi ska rädda leksakerna från att drunkna.



Tjing från Cisco med lillebror :)

2009-07-03 @ 12:20:00
URL: http://vov.psdekor.se
Postat av: Elin

Åh varsågod! kul med nytt inlägg och många nyheter,oj oj oj! =)



Vi har varmt också här hemma, har en bordsfläkt som står på om dagarna så då blir det lätt att leva igen :D haha



tack för att du tycker jag är duktig..men jag har mycket kvar att lära =)

2009-07-04 @ 13:14:50
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0