Oj oj oj

....vad tiden går fort nu!
Amanda, du som skrev om benmjöl mot missfärgningarna - hur ska man använda benmjölet? pudra lite över maten? Och hur mycket i så fall? Det vore ju bra att ha benmjölet som back up om nu det superdyra medlet från USA inte funkar! För den delen, även ifall det funkar - för rinnmärkena kan säkert komma tilbaka. Himla intressant!

Vi packar och står i. J har tillbringat en god stund idag med att märka varenda liten pinal som ska med (vi är tillsagda att märka allt) och jag har tvättat, strukit och tvättat lite till. Sonen själv? Ja han har suttit framför TV:n med en påse ostbågar. Curlingföräldrar? Vem? Vi?? Jag oroar mig för så mycket dumma saker. Kommer han att komma ihåg att duscha? Kommer han att komma ihåg att tvätta (de måste fixa sånt själva, de bor ju på campus på ett universitet, så det är i princip college-liv, fastän de bara är 14-16 år) eller kommer han att använda allt 3 dagar?? Kommer han överhuvudtaget att vakna om inte vi skriker i öronen på honom? Ja sånt där går jag och funderar på. Jag oroar mig inte ett dugg för om han ska hänga med i studierna eller inte, för det gör han - men min älskade son lever ju i det blå, så det är allt praktiskt som oroar mig.

I torsdags blev NIkko ordentligt nerklippt hos Lisa. Han blev faktiskt ganska cool så här, tror vi behåller den här frissan, fast med bulligare hätta på huvudet, mer päls på öronen och mer på svansen också. Ganska mycket attityd!

I fredags var Nikko och jag till StB. Nobue och Bamse var där, liksom en urtuff Chiuaua (Nä men hur stavas det egentligen??) tjej på 7 månader. Ninnie var söt som vanligt, fikat var gott, och Nikko hade jättekul med sina hundkompisar.

Jag SKA publicera kort på Nikkos frisyr, men just nu håller J på att göra något med datorn (nya, större externa hårddiskar så all musik + foton får plats) så jag kommer inte åt fotona.

Vi hittade lita foton från när Nikko var kanske 10 - 12 veckor, och vilken enorm skillnad det var på färgen. Då var han verkligen aprikos, ljust aprikos, men i alla fall. Det vete fåglarna vad man ska kalla honom nu. Han ser ju ut som Emmas nya valp Dolly - men till skillnad från henne så ska han ju inte bli vit... Ja, det blir spännande att se hur han blir när han får vuxenpälsen. Kanske han får tillbaka färgen då? Jag lever på hoppet!

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

:-) Det går säkert bra för din son, barn stänger ofta öronen när det gäller föräldrar de tjatarr ju om samma saker hela tiden men på en okänd plats med okända människor etc vågar man inte.. :-)



Lät som ni haft kul på StB, vi ska dit på onsdag tror jag :-)



Jo det stämmer ang Mio i går men det var inte så mkt som var annorlunda för vi har ofta middagsgäster på landet under sommaren, titt som tätt men det enda som var annorlunda kanske var att vi verkligen drack mkt haha o att det blev ett par timmar senare än normalt men han kanske hade sympati-baksmälla?? HAHA! Kram på er

2009-07-13 @ 08:19:48
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: MoP

Hej!

Skicka en liten påse tvättmedel (i en liten ytterpåse) med V. så att han har något att börja med - om det gåt för tullen där. Kanske ett par klädnypor också! Det blir kanske svårt att somna i kväll för honom. Vi hörs i kväll.

Kramar MoP

2009-07-13 @ 11:45:52
Postat av: Elin

oj byggnadet blir inte förräns nästa år så det är ett tag kvar =) skönt det! Jajemen,jag får nog nästan ha en specialblogg till det sen :) hihi

2009-07-13 @ 17:40:06
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Emma, Maggie & Dolly

Leva på hoppet ska man göra :)

Vi vill gärna se kort på Nikkos nya frilla. Och valpbilderna också!

Kram!



PS. Chihuahua :)

2009-07-22 @ 20:40:06
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Elin

Har du gått i ide?? Hoho?

2009-08-04 @ 18:56:50
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0