Rinnande ögon

Sen Nikko blev dålig i magen för sisådär 3 månader sen, så har han fått så rinniga ögon. Vet inte om det har något samband, men det kom i samma veva. Lite kladd kom det ju förut också, men det var bara att plocka bort. Nu är det som ett vattenfall nästan - och det blir fula, mörkt rödbruna märken och klumpar i pälsen. Jätteäckligt faktiskt. Det enda som biter är att raka bort dem - men sen kommer det ju tillbaka en halv dag senare. Och vid det här laget verkar det ha satt sig ända inne på huden. Yuck!

Min duktiga trimmare Lisa tipsade om ett pulver som skulle vara så bra, så jag snokade lite grann och hittade till slut rätt tack vare tips från bland annat Nikkos pappa Axels uppfödare Marianne på Tripwire. Medlet heter Pets Spark, och är dyrt som synden. Dessutom måste man beställa från USA, och det kan ni ju tänka er vad det går på i porto och tullkostnader. Men nu är det i alla fall gjort. Sonen ska ju till USA och kommer då att bo några dagar hos min väninna L i Pennsylvania. Så jag beställde till hennes adress, och när han kommer hem till Sverige igen så kan vi prova. Rapport följer!

På torsdag ska Nikko till Lisa och supertrimmas. Borde jag ju gjort redan före värmeböljan, men bättre sent än aldrig... Vet inte om jag står ut ända till dess utan att schamponera bara. Brukar ju göra det varje vecka, nu har det gått 10 dar och det börjar kännas... Dessutom vill jag in en sväng till StB den här veckan med Lisa och hennes pudlar, och över min döda kropp att Nikko får visa sig på stan oduschad!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul nikko ska trimmas.. spännande med det medlet du beställt fr usa, ja du får rapportera hur det funkar.



kram Ira & Mio

2009-07-05 @ 00:03:13
Postat av: Amanda

Tänkte bara säga att benmjöl har funkat jättebra på min hunds rinnande ögon. Missfärgningarna beror på att det är fel ph i kroppen och benmjölet återställer det. Mycket billigare också!

2009-07-12 @ 22:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0