Snuvig på planet

V är förkyld, jättetäppt i näsan och lock för öronen. Vilken höjdare för honom att flyga mao... Hoppas det släpper på en vecka, men snuva brukar sitta i länge på den grabben. Jag proppar i honom Echinagard o hittade en burk Rinexin sen förra förkylningen. Han har ingen feber i alla fall, alltid något!

Har just kommit hem från IKEA. Skulle köpa en barngrind för NIkko. Eftersom han gillar att gnaga (fortfarande, ni fattar vilken ouppfostrad jycke vi har!) så får han inte gå in i alla rummen här hemma om inte vi är med. I vilket fall, grindarna var slut, så istället kom jag hem med en golvlampa till min läsfåtölj (har jag saknat länge) och två tidningssamlare i trä till våra vin- och trädgårdstidningar (också saknat sen länge) samt extra glödisar till golvlampan. Men sur är jag ändå att grinden inte fanns. :-(

Hade verkligen hoppats på den grinden, för just nu har vi ett system med kompostgaller för vissa av dörröppningarna inklusive ytterdörren, men om grinden funkade så skulle vi köpt fler. Då kanske t o m sonen skulla komma ihåg att stänga grinden för ytterdörren så Nikko inte smiter och är borta med allmänt hjärtstillestånd hos matte som följd...

PS Tror ni en 14-årig grabb kan packa själv för sin resa? Nää skulle inte tro det. Tonårsgrabbar har hjärnor som ärtor. Nej förresten, det var inte snällt mot ärtorna. De kommer ihåg max en sak i taget, och de kommer gärna tillbaka och frågar vad det nu var de skulle göra igen??? Giv mig styrka!

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh Rinexin är bra grejer det! =)



Tack för kommentaren i min gästbok!

Hoppas du har haft en superdag idag!

2009-07-06 @ 22:38:31
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Ja Ulva e fint, är där ofta under sommaren, speciellt när det är marknad och loppis.. mysigt men nu njöt vi bara av atmosfären och glass o kollade på de som badade :)

2009-07-06 @ 22:40:53
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Om du kollar tasslyckans blogg så har hon precis köpt en på Lidl för 300 kr.. kanske ngt??

2009-07-07 @ 14:45:27
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elin

haha,känns som det faktiskt. Tycker jag klipper och donar all the time hära =) Men sen ser dem ut som trollungar igen =)

Ja,lilleman har extremt mycket päls för den åldern och redan en rätt lång längd på öronen =)



Må så gott!

2009-07-08 @ 18:44:51
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0