Fototrassel

Kom just på det stora problemet för mig att lägga ut foton på bloggen. Sladden till kameran är upphittad så det är inte där skon klämmer! Datorns hårddisk är ju full!!! MKM lyckades frigöra några gigabyte nyligen, men allt går superlångsamt, så jag måste göra något radikalt. Hade dock förträngt detta till nu när jag skulle sätta igång. Vågar inte riskera att alltihop hänger sig igen, så nu måste jag sätta mig med MKM bredvid och se över hela alltet. Ååhh! varför köpte jag inte en större hårddisk, hade ju inte kostat så mycket till om jag gjort det när jag köpte datorn!!!!  Men jag har aldrig förr lyckats komma upp i så mycket på en hårddisk, så jag trodde verkligen det inte skulle vara något problem... OK, foton kommer, jag hoppas det blir i helgen, men nu känns det lite surt måste jag säga.

Kommentarer
Postat av: Ira & Mio

men det kommer ut ngt gott ur det, vi får nämligen njuta av nikko bilder :-) vi väääntar :-)

2009-03-28 @ 09:22:38
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Hihi vi tog ca 500 bilder de två dagarna, och Mio vägrade ställa upp som fotomodell, typ 5 bilder blev bra men inte som julkort funkade inte med diverse fotoföretags färdiga mallar, så det höll bli pannkaka av det allihopa sen gick vi ut i skogen en dag och där blev det äntligen en bild till julkortet att skicka ut!! Sen använde jag en av de 5 bilderna som jag tyckte blev bra till email-utskick då man inte behövde tänka på hur mallen runtomkring skulle bli.. nu ska vi ut på en timmes promenad! hoppas det inte blir alltför blött för det är rätt varmt ute nu så all snö har smält, = SLASK!!! urk

2009-03-28 @ 11:48:48
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ida

Längtar efter kort =)

Kramiz

2009-03-28 @ 17:24:06
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Ja vad är det med människor de blir alltid lite blanka i ögonen?? Jag hajar noll.. men matte sade iaf jag ska tacka för gratulationen så det gör jag nu JÄTTE TACK!! Kramar Mio!



P.s ge Nikko kram från oss båda och krya på fort nu!

2009-03-30 @ 07:52:20
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Ira & Mio

Lena.. fröken här :-) jag har köpt USB minnen, de där små som man stoppar i..portabel tror jag den kallas , 2 och 4 gb har jag haft hemma ett tag nu och började sen i höstas föra över alla foto och filmer från åren som gått (rädd för datorn en dag kraschar och allt försvinner) och nu har kjell & co 16 gb för bara 199 kr först till kvarn, köpte det i förrgår, MKT MKT får plats på den 16 gb, den med 2 och 4 har räckt länge men 16 ännu mer :-) så ni kanske kan tömma datorn på det ni vill ha kvar, foto dokument etc så kanske lättar hårddisken? foto etc vill man ju inte precis slänga.. dokument bruka jag radera med typ halv år mellanrum, jag har pluggat mkt på universitet tex och hade mkt dokument genom åren som jag skrivit ut på papper ex examensarbete uppgifter pm etc och sen slängt dokumentet på datorn...

Nyss sparade jag Mios dagbok jag skrev den 14 juni till oktober på USB och slängt det oxå.. ja man får rensa lite.. resultat blir man får en lite snabbare dator :-) kram

2009-03-31 @ 03:41:50
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0