Klippkort hos veterinären

Man vet att man varit för ofta hos veterinären när receptionisten tittar upp när man kommer in och säger "Du och Nikko kan sätta er och vänta så länge" utan att man behövt presentera sig...

Gissa om det är svårt att ta urinprov på en hund, framförallt som han kissade precis innan vi gick in. Där sprang jag efter honom med en liten gul skopa i plast som jag skulle sikta in under strålen. Oj! vad svårt det var att sikta rätt, framförallt som han ställde sig åt fel håll så jag fick gissa vart strålen var på väg!

Puh, ingen urinvägsinfektion, att han gnällde när han kissade var nog att det gjorde ont i operationssåret. Min lilla tappra hund, vad mycket han har varit med om!

Tyvärr blir det ingen fika på Small to Big på fredag som jag bespetsat mig på - kragen ska sitta på i minst 10 dar, kanske 12. Eller längre om det inte är läkt! Men det såg bra ut idag i alla fall. Och jag kan rapportera att han leker mer för varje dag - men sover betydligt mer än han brukar. Operationen tog helt klart på krafterna!

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch ja,urinprov är inte kul.. Been there,done that =)



Trevlig blogg,tack för titten!

Må gott!

2009-03-24 @ 21:41:08
URL: http://fluffmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0