Förkyld!

Näh, inte jag, men Nikko. Han har alltid haft sina fnysningar för sig, låter jättesött, men senaste två veckorna eller så har det eskalerat till otroliga fnysninger (inte nysningar) hela tiden när han är vaken. Noskvalster? Häromnatten vaknade han och kräktes, men som tur är har han lärt sig nu, och tog sig ur sängen. Sen tog vi en kisstur också missinatten, och så gick vi och lade oss igen.

I helgen tappade han helt aptiten, åt knappt någonting på hela helgen, så vi började bli oroliga. Husse hade dock redan bokat veterinärstid idag, samma som kollade knäna, och han är troligtvis lite förkyld. Har fått penicillin, så nu hoppas vi han ska bli bättre.

Men dett är ett intet gentemot vad Elins lille Julius just nu går igenom. En mardröm för varje hundägare. Kram till er båda!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Usch då, hoppas Nikko blir frisk snart. Jag läste om Julius, det är så fruktansvärt att sådant bara får hända.

2009-09-07 @ 13:24:48
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Det är inte kul när hundarna inte mår bra. Själv har jag en med jästsvamp i öronen som trots behandling inte blir helt bra. Så nu får vi åka till farbror doktorn imorgon igen..Men det är givetvis inget emot var stackars Elin & Julius har fått gå igenom!

2009-09-07 @ 13:42:44
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Wille är vit. Som valpar är de flesta vita dock lite gula i pälsen, speciellt på öronen. Idag är han dock helt vit. Det tråkiga med aprikosa är att de ofta tappar färgen som vuxna. Även bruna bleks ju väldigt. Åldern var bra gissat på, han är född i mars 2008 :)

2009-09-07 @ 15:05:13
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: MoP

Oj då, vi hoppas att det går över snart. Det räcker ju med benet Kram MoP

2009-09-07 @ 17:29:26
Postat av: Elin

Tack för dina varma ord. Även ord värmer!<3



Det blev en tripp till djursjukhuset idag igen så kom hem för en timma sen..helt slut! :/ Men det var värt allt.



hoppas du hade en bra måndag?



må så gott

2009-09-07 @ 21:22:51
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira

2:a i Sillentuna centrum, 1 tr så jag e supernøøjd slippa vara beroende av en fungerande hiss och bara bo en trappa upp och balkong badkar, 20 kvm større jættefin jag e mer æn nøjd :) flyttar ut ca 25 sept men flyttar in ca 10-15 okt beroende på hur jag mår. bor hos mamma under tiden.. kram

2009-09-09 @ 08:27:56
Postat av: Ira

Precis, balkongdørren o fønstren kan vara øppet nær det behøvs och ej behøva tænka på det, pappa ville ej jag skulle bo på nedre våning som jag tænkt från børjan, før vi har haft några tråkiga hændelser under min barndomen i och med att de har uteplats och pappa vill ej jag ska råka ut før det så det blev en trappa upp och hittade den ultimata lgh så nu e alla nøjd, mest jag sjælv sjælvklart!!! Blir mysigt med sitta ute o læsa bok, æta frukost middag etc næsta sommar. nu e det nog førsent før balkongliv hihi...

2009-09-09 @ 12:17:51
Postat av: Elin

Jag var också rädd för det (att han inte tålde pencilinet) men vi fick fast och skippa två tabletter och nu ikväll verkar han helt reko igen..tokhund! :P

2009-09-09 @ 20:04:43
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Svara pudlar är vackra men som du säger det är något speciellt med röda, mitt hjärta har alltid klappat lite extra för dem. När skall ni skaffa nästa hade ni tänkt då? Jag går också i tankar på att skaffa en liten valp så småningom. Det blir dock inte förrän till 2011, vill i alla fall att Wille skall vara runt 3 år innan nästa lilla hund kommer in i familjen. Det finns så mycket jag vill göra först! Träna lydnad och agility samt lära känna lite mer pudelfolk. Ju mer man lär sig och desto fler folk inom pudelvärlden man lär känna - desto kräsnare blir man inför nästa valp tycker jag.

2009-09-09 @ 23:44:43
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: Elin

ca en tsk till liten hund och en mtsk till mellan-stor hund. :)

2009-09-10 @ 19:10:08
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Ja precis o det var fint väder idag och en rejäl prommis så han va trött när vi kom hem, nu ligger han i soffan ihoprullad.. :) hur e det med Nikkos knä nu? trevlig helg..

2009-09-11 @ 18:10:03
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0