Operation

Lagom när Nikkos fnysningar börjar ge med sig, så är det dags för operation. I förrgår var husse med Nikko till Rehab i Arninge (nordost om Stockholm för er som inte kommer från Stockholms-trakten) för att se om det gick att stärka musklerna runt knät för att slippa operation. Icke! Hon sa bestämt ifrån, han är alldeles för dålig, så det är bara att operera.

Så husse ringde veterinären, och på onsdag opererar han Nikkos högra knä, det som är sämst. 6-8 veckor senare är det dags för vänster. Som tur är så är prognosen mycket god för dessa operationer - i de flesta fall blir de helt återställda. Och dagis kan ta emot honom tämligen omgående efteråt, de har gjort det förut. Onsdag är jag ledig, torsdag-fredag tar husse semester, sen är det helg och måndag är jag ledig. Sen måste han vara på dagis tisdag, men onsdag är jag ledig igen. Så han behöver inte vara så mycket på dagis första veckan, skönt!

Tjejen på rehab blev jätteförtjust i Nikko. Han är så fin, sa hon. Ja, sa husse, men du vet, underbett, för runda ögon, för kringlig svans och icke-standardenlig färg... inget för utställningsringen, men vi älskar honom. Strunta i utställningarna sa hon, det här är en kanonhund!

Och ja, det måste vi ju hålla med om!

Och så måste jag tacka alla som gratulerat till jobbet. Jag är jätteglad och rörd att så många människor som jag inte hade en aning om att de läste bloggen har hört av sig. Tack!

Jobbet är jätteroligt, jag älskar verkligen kontakten med ungdomarna. Jag har kul! Men det är också hästjobbigt, jag jobbar minst 80% på en 50%-tjänst... En stor del av det är ju för att jag är ny som lärare, men mycket också pga att så här ser det ut i skolorna. Lärare jobbar häcken av sig!)

Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Härligt du trivs på jobet, trist Nikko behövde en op och att det verkar båda knä behöver en op, ni börjar iaf med ena först.



Ja alltid e det ngt med lille Nikko men som du säger, oavsett fel färg, underbett fel svans etc etc såååå är han fiiiin!!



Vi tänker på er lycka till med op och rehab!



KRAM från oss

2009-09-11 @ 20:21:43
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Pia

Nämen Plutten då pussar Men sen slipper han väl ha ont, och det är ju nåt bra. Skuttiga pudelben ska inte göra ont.



kramis :)

2009-09-11 @ 21:03:11
URL: http://vov.psdekor.se
Postat av: MoP

Jag hoppas att Nikko inte orkar att hoppa upp i knät och upp och ner i soffan, tills han är bra igen! Han vill ju så gärna och han är så go då. H. fixade mail-anslutningen (datorns) på nolltid!

Bara 5 grader tidigt i morse.

Kramar MoP

2009-09-11 @ 22:11:54
Postat av: Anna

Ush, det där med PL är ingen höjdare. Vanligt inom Chi's. Men jag vet en hel del s om opererat och har nästan helt återställda hundar. Så vi håller tummar och tassar för er!



Kram!

2009-09-13 @ 10:02:16
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Elin

Va roligt att höra att du trivs så bra på jobbet! :)



Hoppas operationen med knät kommer gå bra,ska hålla tummarna för er :)

2009-09-13 @ 16:16:00
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Amanda och Wille

Stackars liten..Vad exakt är det för knas med knät?

2009-09-13 @ 23:13:52
URL: http://aochw.blogg.se/
Postat av: Charlie & Kalle

Vad tråkigt att operation är nödvändig. Men det är ju jättebra om han får må bra sedan. Lille Nikko älsklingen.

massa kramar

2009-09-14 @ 12:39:15
URL: http://kalleyork.charlottekihl.se
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du göra i helgen då?:)

2009-09-18 @ 09:49:01
URL: http://missextra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0