Tratten på!

Tack för alla lyckönskningar inför operationen, det värmer verkligen.

Operationsdagen var inte rolig - jag var spänd hela dagen, och sen fick vi vänta så länge hos veterinären som var upptagen. Nikko hörde min röst och gnällde och ylade, så till slut släppte de ut honom till mig. Som tur är var "lill-husse" med så Nikko satt i hans knä (med säkerthets sele förstås) på hemvägen. För in i buren kom han ju inte med tratten på!

Nu har vi problemet med hur man håller en hund från att slicka på såret. Den uppblåsbara kragen är ganska bekväm, men han kommer åt att slicka. Så då återstår den hemska tratten. Han kan inte nosa på saker och kan inte leka för tratten är ivägen. Iofs SKA han ju egentligen inte leka i vilket fall, men han kan ju inte ens gnaga på sina leksaker om man inte stoppar in dem i munnen på honom för trattens skull. Men äta och dricka kan han som tur är.

Han är betydligt piggare, och idag har han gått både ner och uppför trappan en gång, så det är gott hopp om livet. Men han envisas med att gå på tre ben trots att vi satt bandage på det ANDRA benet - ett litet trick som veterinären tipsade om. Vi drar försiktigt i benet flera gånger om dagen, så vi vet att det GÅR att ställa ner det. Det är bara att hoppas att om några dagar när det gör mindre ont så börjar han gå på det också.

Han sov skapligt i natt vilket matte är väldigt lättad för. Det har inte varit två lätta nätter för oss - han har nog haft så ont att han inte kunnat ligga stilla utan jazzat omkring i sängen och i rummet. Det där lilla klickande ljudet av hundklor mot golvet är väldigt irriterande klockan 3 på natten!

Husse var hemma med honom torsdag och fredag, och jag är hemma på måndag och onsdag, men tisdag, torsdag samt fredag blir det dagis. Sen tar vi stygnen måndagen därpå, och då får vi se om veterinären tycker vi ska ta till rehab redan då eller vänta tills vi opererat nästa knä, ca 4-6 veckor senare.

Himla tur i alla fall att försäkringen täcker det mesta - vi har betalat dryga 2000 för det här knät, men annars hade det blivit över 13.000 tror jag!


Kommentarer
Postat av: Ira å Mio

Skönt alllt gått bra, känner igen det där med tratten, albano rekommenderade oss inte köpa den uppblåsbar som vi tyckt såg bekväm ut, och det förstod vi sen, det var den ordinarie tratten som gällde annars kom han åt såret. vi fick stoppa leksaken i tratten åt honom hihi.. vi såg när han ville ngt så gav vi honom det. viktigaste var ju att han levde sen kunde man ju stå ut med tratten några veckor!



trevlig helg

2009-09-19 @ 17:50:32
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elin

Bra fråga! Jag har faktiskt aldrig vart med om att höra att en tik har attackerat men det händer ju det med.. Jag har hört talas om lyfta upp bakbenena, hälla vatten på hundarna osv osv.



Sköt att höra att Nikko är på G, förresten..lite nyfiken..va har ni för försäkring???

2009-09-19 @ 18:00:37
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Ira å Mio

Tack, blev så snopen faktiskt, jag vinner ALDRIG ngt..skoj!! hoppas allt bra med er.. trött nu efter en lång dag i solen och massor hundar/aktiviteter för oss idag i Kungsträdgården men det kanske du läste om i bloggen kom jag på nu ha ha ..

2009-09-20 @ 19:22:32
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack! Man blir ju förfan tokig ibland på vissa människor (förlåt mig för mitt uttryck) Men hur tänker folk??



Hur mår din pudelpojke då? Börjar han repa sig?

2009-09-21 @ 20:08:03
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: Alexandraida

Kram till er

2009-09-24 @ 10:54:01
URL: http://alexandraida.blogg.se/
Postat av: Charlie & Kalle

Krya på dig Nikko! Vi tänker på er!

Puss o kram

2009-09-24 @ 21:12:49
URL: http://kalleyork.charlottekihl.se
Postat av: Mio å Ira

Vad kul höra ifrån dig :-) ja nu e man mambo igen o bor i Rotebro några veckor nu :)



Ok då vet jag ang chokladen, ja man fpr köpa det när det inte är sol eller när man e på väg hem till Sverige.



Skönt det gått bra med Nikko, hur känns det vara ute i arbetslivet igen? bra kan jag tänka mig, och så drar du in pengar till familejn oxå hehe.



Ja vi ses när allt lugnat ned sig... ingen brådska.. har lite mkt jag med.. flytt operation jobb hund m.m



Kram

2009-09-26 @ 06:45:38
URL: http://luckyprince.blogg.se/
Postat av: Mio å Ira

förresten, har Lisa nytt nr? har sms:at henne utan svar, hon svarade snabbt förra gången så jag vet ej kanske ny nr?

2009-09-26 @ 06:46:49
URL: http://luckyprince.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0